|  |  |  |  | 
  |  |  |  Morderstwo w Catamount |  | The Catamount Killing |  | reż. Krzysztof Zanussi 
  /
  
  USA, RFN 1974 
  
    / 
    102’ |  | napisy: polskie i angielskie |  |  |  |  |  |  |  | retrospektywa: Krzysztof Zanussi 
	    
	   Barwy ochronne, 
	   Bilans kwartalny , 
	   Cement i słowa , 
	   Constans , 
	   Cwał , 
	   Dach , 
	   Dama z łasiczką , 
	   Diabeł kulawy , 
	   Długa rozmowa z ptakiem , 
	   Dotknięcie ręki , 
	   Drogi wśród nocy , 
	   Gdzieśkolwiek jest, jeśliś jest , 
	   Góry o zmierzchu , 
	   Hipoteza , 
	   Holden , 
	   Iluminacja , 
	   Imperatyw , 
	   Kontrakt , 
	   Łapać złodzieja , 
	   Morderstwo w Catamount , 
	   Niedostępna , 
	   Niepokój , 
	   Paradygmat , 
	   Parasol przy pogodzie , 
	   Persona non grata , 
	   Rewizyta , 
	   Rok spokojnego słońca , 
	   Rola , 
	   Rozmowy istotne – Krzysztof Zanussi , 
	   Samolot z Budapesztu , 
	   Serce na dłoni , 
	   Sinobrody , 
	   Spirala , 
	   Stan posiadania , 
	   Struktura kryształu , 
	   Studenci , 
	   Śmierć prowincjała , 
	   Tramwaj do nieba , 
	   Twarzą w twarz , 
	   Ułan i dziewczyna , 
	   Wygasłe czasy , 
	   Za ścianą , 
	   Zaliczenie , 
	   Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową , 
	   Życie rodzinne , 
	   Damski interes , 
	   Urok wszeteczny Indeks cyklu  |    
      Obsada
      
			  Horst Buchholz, Ann Wedgeworth, Chip Taylor, Louise Clark, Aleksander Bardini
			   
   
    Opis filmu
     
  Mark, o którego przeszłości niewiele wiadomo, przybywa do niewielkiego miasteczka, aby objąć posadę szefa miejscowego oddziału banku. Namiętność, którą wzbudzi w nim nieco neurotyczna, zrezygnowana Kit, doprowadzi do pasma nieszczęść… To pierwszy film reżysera zrealizowany za granicą, w USA, w dodatku - według cudzego scenariusza, będącego adaptacją powieści kryminalnej Jamesa Hardleya Chase'a. Podobno za tą niezależną produkcją nieoficjalnie stał sam Otto Preminger. Zanussi przyjął nietypową dla siebie propozycję kierując się, jak pisze w autobiografii, pragnieniem przygody, a także chęcią dotarcia do szerokiej publiczności z jednoczesnym pozostaniem sobą. Fabuła przywodzi na myśl, toutes proportions gardées, motywy ze Zbrodni i kary Fiodora Dostojewskiego - to rzecz o morderstwie z premedytacją dokonanym na Bogu ducha winnej ofierze oraz o potrzebie poniesienia konsekwencji swoich czynów. Film kupiło wiele krajów, jednak do dystrybucji w Polsce film trafił dopiero dwadzieścia lat po premierze, był rozpowszechniany w kinach studyjnych, a także emitowany w telewizji. Mirella Napolska |  |  |  | 
   
     | Moje NH |  
     |  |  
     | Strona archiwalna |  |  |  
     |  |  
 
   | Nawigator |  
   |  |  
     | Lipiec-sierpień 2009 |  |  |  
     |  |  
     |  |  
     |  |  
     | Szukaj filmu / reżysera / koncertu:
 |  | Skocz do cyklu: |  | WYBIERZ CYKL |  
     |  |  |