|
|
|
|
|
Jennifer Reeves – filmy krótkie 1
|
91’
|
napisy: polskie i angielskie
|
|
|
|
retrospektywa: Jennifer Reeves
He Walked Away, Light Work Mood Disorder + Jennifer Reeves/Anthony Burr,
The Time We Killed,
When It Was Blue,
When It Was Blue + Skúli Sverrisson/Anthony Burr,
Chronic,
Darling International,
Elations in Negative,
Fear of Blushing,
Girls Daydream about Hollywood,
He Walked Away,
Light Work I,
Light Work Mood Disorder,
Shadows Choose Their Horrors,
The Girl’s Nervy,
Trains are for Dreaming,
We Are Going Home
Indeks cyklu
|
Opis filmów
The Girl’s NervyUSA 1995 / 5’ reżyseria: | Jennifer Reeves | scenariusz: | Jennifer Reeves | zdjęcia: | Jennifer Reeves | montaż: | Jennifer Reeves | producent: | Jennifer Reeves | produkcja: | Sparky Pictures | właściciel praw: | CFMDC | wersja językowa: | angielska | Nerwowe życie kobiecego kosmosu. Obrazy pocięte, posklejane i pomalowane w rytm muzyki ze starej, trzeszczącej płyty. Nostalgiczny wizualny trans, stworzony z fragmentów krajobrazów zewnętrznych i wewnętrznych, z bujnych kształtów natury. Esencja migotliwości i sensualności, charakterystyczna dla twórczości Jennifer Reeves.
Darling InternationalUSA 1999 / 22’ reżyseria: | Jennifer Reeves, M.M. Serra | scenariusz: | Jennifer Reeves, M.M. Serra | zdjęcia: | Jennifer Reeves, M.M. Serra, Joel Schlemowitz | montaż: | Jennifer Reeves, M.M. Serra | obsada: | Jennifer Reeves, M.M. Serra, Matt Hincman, Laura Nix | producent: | Jennifer Reeves | produkcja: | Sparky Pictures | właściciel praw: | Jennifer Reeves | nagrody: | Sundance FF 2000 - wyróżnienie honorowe / Honorable Mention | wersja językowa: | angielska | Po ciemnej stronie nocy w wielkim mieście. Dobra dziewczyna schodzi na złą drogę, podążając za swoimi seksualnymi fantazjami. Niezwykle piękny, ważny i poruszający kawałek kina - tak wyraził się o tym filmie Stan Brakhage. Na planie spotkały się dwie eksperymentujące reżyserki - Jennifer Reeves i M.M. Serra. Ukrywająca swoje imiona, Mary Magdalene to od ponad dekady jedna z najbardziej rozpoznawalnych i ekscentrycznych postaci awangardowego środowiska East Village.
Shadows Choose Their HorrorsUSA 2005 / 31’ reżyseria: | Jennifer Reeves | scenariusz: | Jennifer Reeves, Winsome Brown | zdjęcia: | Jennifer Reeves | montaż: | Jennifer Reeves | muzyka: | Aaron Copland | obsada: | Winsome Brown, Ariane Anthony, Tanya Selvaratnam | producent: | Jennifer Reeves | produkcja: | Sparky Pictures | właściciel praw: | Jennifer Reeves | wersja językowa: | angielska | Widowiskowa parafraza klasyki niemieckiego ekspresjonizmu. W Shadows Choose Their Horrors Jennifer Reeves pokazuje, jak wyglądałaby historia wampira Nosferatu, gdyby był kobietą. Snująca się po nocnych zakamarkach miasta, rozdarta między pragnieniem miłości a pożądaniem, Madame G. za pomocą magicznych rytuałów zabija i budzi do życia umarłych. Inspiracją filmu - oprócz filmu Murnaua Nosferatu: symfonia grozy - był balet Aarona Coplanda Grohg.
Light Work IUSA 2006 / 8’ reżyseria: | Jennifer Reeves | scenariusz: | Jennifer Reeves | zdjęcia: | Jennifer Reeves | montaż: | Jennifer Reeves | muzyka: | Anthony Burr | producent: | Jennifer Reeves, Lili Chin | produkcja: | Sparky Pictures, Voom HD Lab | właściciel praw: | Vtape | wersja językowa: | brak dialogów | Wstęp do Light Work Mood Disorder. Mechaniczno-molekularny balet, film, w którym skonfrontowane zostały technologie i wartości charakterystyczne dla obu epok: XX-wiecznej, mechanicznej oraz współczesnej, digitalnej. Nauka, przemysł, medycyna i szaleństwo. Zmontowane stare filmy edukacyjne, obrazy naukowych doświadczeń i linii produkcyjnych konkurują z abstrakcyjną warstwą rzeczywistości, zamkniętej w formacie High Definition.
Trains are for DreamingUSA 2009 / 8’ reżyseria: | Jennifer Reeves | scenariusz: | Jennifer Reeves | zdjęcia: | Jennifer Reeves | montaż: | Jennifer Reeves | dźwięk: | Jennifer Reeves | producent: | Jennifer Reeves | produkcja: | Sparky Pictures | źródło kopii: | Jennifer Reeves | wersja językowa: | brak dialogów | Film na taśmie Super8 i 16 mm, zapis kilku lat filmowania i życia skompresowany do 8 minut i migających przed oczami obrazów. Marzycielka porusza się w przestrzeni i we własnych fantazjach, pokonuje wijące się drogi, pod niebem i na wodzie, w górze i w dole. Galerię obrazów uzupełniają wizerunki zwierząt, polowania na zachody słońca i taniec z rekinami. Życie toczy się własnym rytmem.
He Walked AwayUSA 2003 / 17’ reżyseria: | Jennifer Reeves | scenariusz: | Jennifer Reeves | zdjęcia: | Jennifer Reeves | montaż: | Jennifer Reeves | muzyka: | Erik Hoversten, Dave Cerf | producent: | Jennifer Reeves | produkcja: | Sparky Pictures | właściciel praw: | Jennifer Reeves | wersja językowa: | brak dialogów | Ujawniająca się w procesie filmowania, łączenia znalezionych obrazów z własnymi, ozdabiania i niszczenia taśmy filmowej, materialność świata w He Walked Away jest wyjątkowo intensywna. Ten film to esencja ruchu, powolnego i nieuchronnego, metafora przemijania i tęsknoty, pamięci i blasku. Chciałoby się go dotknąć, zatrzymać tego, który odchodzi. Agnieszka Szeffel
|
|
|
|
Moje NH |
|
Strona archiwalna
|
|
|
Nawigator |
|
Lipiec-sierpień 2009
|
|
|
|
|
Szukaj filmu / reżysera / koncertu:
|
Skocz do cyklu:
|
WYBIERZ CYKL
|
|
|