|
|
|
|
 |
Trzecie oko – Reynold Reynolds
|
|
79’
|
|
napisy: polskie i angielskie
|
|
|
|
Trzecie Oko
Cynobrowe dusze,
Demokracje,
Gdzie jest gdzie,
Przerwa obiadowa,
Cheerleaderka,
Cukier,
Diva. Reinkarnacja,
Kastrat,
Koncert na fasadzie,
Koszmar,
Madonna z Pelago,
Niewidoczne życie,
Niewidoczny mechanizm,
Opowieść letnia,
Opowieść zimowa,
Płonąc,
Sześć mieszkań,
W hołdzie Glorii Viagrze,
W sztuce marzenia stają się rzeczywistością
Indeks cyklu
|
Opis filmów

PłonącBurn Irlandia, USA 2002 / 10’ | reżyseria: | Reynold Reynolds, Patrick Jolley | | montaż: | Reynolds Reynolds | | obsada: | Steve Kondats, Heike Bartels, Ed Norris, Charissa Harrison, Patrick Jolley Melissa Cliver, Reynold Reynolds | | producent: | Melissa Cliver | | produkcja: | A Temple Bar Propperties Commission, Creative Capital Project | | źródło kopii: | Reynold Reynolds | | wersja językowa: | brak dialogów | Pogrążeni w letargu mieszkańcy płonącego domu wydają się nie zauważać szalejących dookoła płomieni. Nie uciekają, nie panikują, nie gaszą pożaru. Przeciwnie: spokojnie poddają się biegowi wydarzeń i kontynuują codzienne czynności w obliczu nadchodzącej katastrofy. 
Sześć mieszkańSix Apartments USA 2007 / 12’ | reżyseria: | Reynold Reynolds | | scenariusz: | Patrick Jolley | | zdjęcia: | Kenzo Guzman, Carlos A. Lopez | | montaż: | Reynold Reynolds | | muzyka: | Claudia Neri | | obsada: | Cornelia Brelowski, Norbert Deckert, Michael Arndt Gastaud, Edith Hermann, Johanna Kunig, Wolfram Von Staufenberg | | producent: | Pierre Düsing, Lina Schuller, Marcela H. Polgar | | źródło kopii: | Reynold Reynolds | | wersja językowa: | angielska | Poetycki, melancholijny portret degrengolady i upadku. Sześciu wyalienowanych mieszkańców w sześciu różnych mieszkaniach prowadzi swoje codzienne życie: śpi, je, ogląda telewizję, kąpie się, snuje między pokojami. Chociaż radio i telewizja nadają katastroficzne komunikaty, nie wpływa to na jakiekolwiek ożywienie sytuacji. Pod powierzchnią tego nic-nie-dziania-się toczy się jednak nieustanny proces zmiany. Ich ciała powoli się starzeją, żywność gnije, sprzęty rdzewieją. W tej nieustannej erozji śmierć jest jedynym aktywnym elementem życia. Film dwuekranowy. 
Niewidoczne życieSecret Life USA 2008 / 5’ | reżyseria: | Reynold Reynolds | | zdjęcia: | Carlos Vasquez | | montaż: | Reynold Reynolds | | muzyka: | Hannes Strobl | | obsada: | Helga Wretman, Ana Bellido | | producent: | Anamarie Michnevich | | produkcja: | European Media Art Festiwal, Videoformes, Contour | | źródło kopii: | Reynold Reynolds | | wersja językowa: | brak dialogów | Pierwsza część "niewidocznej trylogii" badającej niezauważalne czynniki, które warunkują życie. Trzeci projekt, dopełniający ów tryptyk, jest dopiero w trakcie realizacji. W Niewidocznym życiu uwięziona w mieszkaniu kobieta doznaje załamania czasoprzestrzennego. Płynący linearnie czas zaczyna odczuwać przestrzennie, przestrzeń wokół niej natomiast wiruje niczym wskazówki zegara. Wnętrze bohaterki oraz jej otoczenie zlewa się w jedno, wychodzące z jej głowy myśli rozrastają się jak rośliny, zawłaszczając mieszkanie. Oto wizualizacja chaosu panującego w umyśle. 
Niewidoczny mechanizmSecret Machine USA 2009 / 7’ | reżyseria: | Reynold Reynolds | | zdjęcia: | Carlos Vasquez | | montaż: | Reynolds Reynolds | | muzyka: | Hannes Strobl | | obsada: | Helga Wretman, Ana Bellido | | producent: | Anamarie Michnevich | | produkcja: | Reynold Reynolds | | źródło kopii: | Reynold Reynolds | | wersja językowa: | brak dialogów | W środkowej części "niewidocznej trylogii" ciało Protagonistki poddane jest gruntownym badaniom i pomiarom przy użyciu różnych urządzeń. Jest kłuta igłą, by sprawdzić jej wytrzymałość na ból, pod wodą liczy długość wstrzymanego oddechu, potem z zegarkiem w ręku sprawdza szybkość ruchów. Antagonistka precyzyjnie nanosi wszystkie wyniki na tabelę, bo przecież miara jest wiedzą, a natura ludzka najlepiej sprawuje się, gdy poddana jest dyscyplinującej sile racjonalizmu. 
CukierSugar USA 2005 / 45’ | reżyseria: | Reynold Reynolds, Patrick Jolley | | scenariusz: | Patrick Jolley, Reynold Reynolds, Samara Golden | | zdjęcia: | Reynold Reynolds, Patrick Jolley | | montaż: | Reynolds Reynolds | | muzyka: | J.G. Thirlwell, Ectopic Music | | obsada: | Samara Golden | | producent: | Melissa Cliver | | produkcja: | Reynold Reynolds | | źródło kopii: | Reynold Reynolds | | wersja językowa: | angielska | Podobno w chwili śmierci przelatuje nam przed oczami całe życie. We wschodniej tradycji natomiast wierzy się, że można wówczas z boku zobaczyć swoją agonię. Cukier jest próbą pokazania tego, co niewyobrażalne - ponownego przeżycia własnej śmierci. Utrzymany w klimacie Wstrętu Romana Pogańskiego i The Time We Killed Jennifer Reeves, psychotyczny horror rozgrywa się w onirycznej, dusznej atmosferze. Nielogicznie powiązane ze sobą, zapętlające się epizody prowadzą nas przez tę nieeuklidesową przestrzeń od lodówki, w której bohaterka znajduje swojego martwego sobowtóra, przez makabryczne majaki, krótkie przebłyski świadomości, aż do puszki z tytułowym cukrem. opracowanie: Ewa Szabłowska
|
|
|
|
| Moje NH |
|
|
Strona archiwalna
|
|
|
| Nawigator |
|
|
Lipiec-sierpień 2009
|
|
|
|
|
|
|
Szukaj filmu / reżysera / koncertu:
|
|
Skocz do cyklu:
|
WYBIERZ CYKL
|
 |
|