| 
       
        
 |  
 |  
 | 
 
				
  
  
  
    |  
  
      W samym sercu nieba
   |  
  | 
  Heaven’s Hart
 / 
Himlens hjärta
   |  
  | 
  
  reż. Simon Staho 
  /
  
  Szwecja 2008 
  
    / 
    92’
  
   |  
  
  
  | 
    napisy: polskie i angielskie
   |  
  
   |  
   |  
  
  
  
    |  
   
 
	   
	     Kino Szwecji
	   
	   
	    
	   Darling, 
	    Dziewczynka, 
	    Fishy, 
	    Kochać kogoś, 
	    Król ping-ponga, 
	    Miłość na odległość, 
	    Mimowolnie, 
	    Obrazki z placu zabaw, 
	    Oszust, 
	    Pan Gubernator, 
	    Pozwól mi wejść, 
	    Sterowanie, 
	    W samym sercu nieba, 
	    Akcja Frank, 
	    Ballada o pędzlu, 
	    Dzień w domu towarowym, 
	    Futro, 
	    Morderstwo zaczyna się od M, 
	    Niespodziewani goście, 
	    Niewolnicy, 
	    Pierwszy dzień, 
	    Przesiadka w Londynie, 
	    Sarabanda. Dziennik z planu, 
	    Stig, 
	    Twórca obrazów – za kulisamu filmu Bildmakarna, 
	    Za kulisami Jesiennej sonaty, 
	    Zamiast abrakadabra, 
	    Życie poza domem
	   
Indeks cyklu  
	    
 
    |  
  
  
  
   
  
				   
 
     
	  
  
  
  
        
      Obsada
      
			  
			  Mikael Persbrandt, Lena Endre, Maria Lundqvist, Jakob Eklund, Ingemar Carlehed
			   
   
   
    Opis filmu
     
  
  
    Prezentowany podczas ubiegłorocznego festiwalu w Berlinie film Himlens Hjärta (Heaven's Heart) Simona Staho mocno osadzony jest w tradycji kultury szwedzkiej. Jego problematyka dotycząca rozpadu więzi małżeńskich automatycznie nasuwa skojarzenia z Bergmanowskimi Scenami z życia małżeńskiego, a także w pewnym stopniu z literackimi Historiami małżeńskimi Augusta Strindberga. Jednak w Heaven's Heart reżyser, inaczej niż u autora Persony, pokazuje dwie pary stojące u progu małżeńskiego kryzysu. Cała historia rozpoczyna się sceną rozprawy rozwodowej Larsa i Susanne a następnie poprzez retrospekcję pokazane zostają kolejne etapy narastającego kryzysu w zaprzyjaźnionych związkach.  Małżeńskie problemy w filmie Staho ujęte zostały w oszczędną formę. Kompozycja kadrów, częste użycie zbliżeń i półzbliżeń, ograniczenie ruchu kamery pozwalają w pełni zaangażować się w dramat bohaterów. Ostateczny kształt przypomina bardziej strukturę teatralną niż filmową. Ten formalny purytanizm nie tylko doskonale służy samej historii, lecz także odzwierciedla stany wewnętrzne samych bohaterów.  Patryk Tomiczek 
  
  
   
   
 | 
 | 
 |  
 | 
 
  
  
   
     | Moje NH | 
    
   
      | 
    
   
     | 
     
     Strona archiwalna
     
      | 
    
    |  
   
      | 
    
   
   
  
    
    
  
  
   
 
 
   | Nawigator | 
  
 
    | 
   
 
     | 
      Lipiec-sierpień 2009 
      | 
    
   
   | 
    
    |     
   
      | 
     
   
     | 
           
      | 
         
   
      | 
     
   
     
Szukaj filmu / reżysera / koncertu:
      | 
   
  
   | 
      Skocz do cyklu:
    |  
   
	      
 
WYBIERZ CYKL  
  
    |      
   
       | 
     
      
   
    
     
      
 |