menu
Opisy filmów
Reżyser i filmografia
Reynold Reynolds - strona oficjalna
Seanse
25 LIPCA, 19:00
Helios 4
26 LIPCA, 13:00
Helios 4
Pokazywany w Trzecie oko – Reynold Reynolds razem z:
Cukier, Niewidoczne życie, Niewidoczny mechanizm, Płonąc, Sześć mieszkań
Twoja metka
trzeba zobaczyć! pod rozwagę... omijać z daleka!
Wybierz kolor METKI i ułóż swój plan festiwalowy: czerwona - omijać z daleka, żółta - pod rozwagę, zielona - zobaczyć koniecznie.  
Opis metki:

Opis metki widoczny dla innych

Metki innych
zielone: 79, zółte: 44, czerwone: 39
zobaczymy
~ trelkovsky
niezle zdjecie, wyglada interesujaco
~ marla
na dobicie ale dobry koncept
~ ewamkukula
ciekawe....
~ psubrat
może wytrzymam
~ muzka
"...psychotyczny horror..."
~ bronkaw
psychoza niepotrzebna
~ viesna
  Indeks cyklu  
Trzecie oko – Reynold Reynolds
79’
napisy: polskie i angielskie
Trzecie Oko

Opis filmów

Płonąc

Burn

Irlandia, USA 2002 / 10’

reżyseria:Reynold Reynolds, Patrick Jolley
montaż:Reynolds Reynolds
obsada:Steve Kondats, Heike Bartels, Ed Norris, Charissa Harrison, Patrick Jolley Melissa Cliver, Reynold Reynolds
producent:Melissa Cliver
produkcja:A Temple Bar Propperties Commission, Creative Capital Project
źródło kopii:Reynold Reynolds
wersja językowa:brak dialogów

Pogrążeni w letargu mieszkańcy płonącego domu wydają się nie zauważać szalejących dookoła płomieni. Nie uciekają, nie panikują, nie gaszą pożaru. Przeciwnie: spokojnie poddają się biegowi wydarzeń i kontynuują codzienne czynności w obliczu nadchodzącej katastrofy.

Sześć mieszkań

Six Apartments

USA 2007 / 12’

reżyseria:Reynold Reynolds
scenariusz:Patrick Jolley
zdjęcia:Kenzo Guzman, Carlos A. Lopez
montaż:Reynold Reynolds
muzyka:Claudia Neri
obsada:Cornelia Brelowski, Norbert Deckert, Michael Arndt Gastaud, Edith Hermann, Johanna Kunig, Wolfram Von Staufenberg
producent:Pierre Düsing, Lina Schuller, Marcela H. Polgar
źródło kopii:Reynold Reynolds
wersja językowa:angielska

Poetycki, melancholijny portret degrengolady i upadku. Sześciu wyalienowanych mieszkańców w sześciu różnych mieszkaniach prowadzi swoje codzienne życie: śpi, je, ogląda telewizję, kąpie się, snuje między pokojami. Chociaż radio i telewizja nadają katastroficzne komunikaty, nie wpływa to na jakiekolwiek ożywienie sytuacji. Pod powierzchnią tego nic-nie-dziania-się toczy się jednak nieustanny proces zmiany. Ich ciała powoli się starzeją, żywność gnije, sprzęty rdzewieją. W tej nieustannej erozji śmierć jest jedynym aktywnym elementem życia. Film dwuekranowy.

Niewidoczne życie

Secret Life

USA 2008 / 5’

reżyseria:Reynold Reynolds
zdjęcia:Carlos Vasquez
montaż:Reynold Reynolds
muzyka:Hannes Strobl
obsada:Helga Wretman, Ana Bellido
producent:Anamarie Michnevich
produkcja:European Media Art Festiwal, Videoformes, Contour
źródło kopii:Reynold Reynolds
wersja językowa:brak dialogów

Pierwsza część "niewidocznej trylogii" badającej niezauważalne czynniki, które warunkują życie. Trzeci projekt, dopełniający ów tryptyk, jest dopiero w trakcie realizacji. W Niewidocznym życiu uwięziona w mieszkaniu kobieta doznaje załamania czasoprzestrzennego. Płynący linearnie czas zaczyna odczuwać przestrzennie, przestrzeń wokół niej natomiast wiruje niczym wskazówki zegara. Wnętrze bohaterki oraz jej otoczenie zlewa się w jedno, wychodzące z jej głowy myśli rozrastają się jak rośliny, zawłaszczając mieszkanie. Oto wizualizacja chaosu panującego w umyśle.

Niewidoczny mechanizm

Secret Machine

USA 2009 / 7’

reżyseria:Reynold Reynolds
zdjęcia:Carlos Vasquez
montaż:Reynolds Reynolds
muzyka:Hannes Strobl
obsada:Helga Wretman, Ana Bellido
producent:Anamarie Michnevich
produkcja:Reynold Reynolds
źródło kopii:Reynold Reynolds
wersja językowa:brak dialogów

W środkowej części "niewidocznej trylogii" ciało Protagonistki poddane jest gruntownym badaniom i pomiarom przy użyciu różnych urządzeń. Jest kłuta igłą, by sprawdzić jej wytrzymałość na ból, pod wodą liczy długość wstrzymanego oddechu, potem z zegarkiem w ręku sprawdza szybkość ruchów. Antagonistka precyzyjnie nanosi wszystkie wyniki na tabelę, bo przecież miara jest wiedzą, a natura ludzka najlepiej sprawuje się, gdy poddana jest dyscyplinującej sile racjonalizmu.

Cukier

Sugar

USA 2005 / 45’

reżyseria:Reynold Reynolds, Patrick Jolley
scenariusz:Patrick Jolley, Reynold Reynolds, Samara Golden
zdjęcia:Reynold Reynolds, Patrick Jolley
montaż:Reynolds Reynolds
muzyka:J.G. Thirlwell, Ectopic Music
obsada:Samara Golden
producent:Melissa Cliver
produkcja:Reynold Reynolds
źródło kopii:Reynold Reynolds
wersja językowa:angielska

Podobno w chwili śmierci przelatuje nam przed oczami całe życie. We wschodniej tradycji natomiast wierzy się, że można wówczas z boku zobaczyć swoją agonię. Cukier jest próbą pokazania tego, co niewyobrażalne - ponownego przeżycia własnej śmierci. Utrzymany w klimacie Wstrętu Romana Pogańskiego i The Time We Killed Jennifer Reeves, psychotyczny horror rozgrywa się w onirycznej, dusznej atmosferze. Nielogicznie powiązane ze sobą, zapętlające się epizody prowadzą nas przez tę nieeuklidesową przestrzeń od lodówki, w której bohaterka znajduje swojego martwego sobowtóra, przez makabryczne majaki, krótkie przebłyski świadomości, aż do puszki z tytułowym cukrem.

opracowanie: Ewa Szabłowska

Moje NH
Strona archiwalna
Nawigator
Lipiec-sierpień 2009
PWŚCPSN
23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Program:
Mój plan:
Indeks A-Z
Koncerty
Filmy nieme w Operze
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
Skocz do cyklu:
WYBIERZ CYKL
Czy wiesz, że...

Koncert Lydia Lunch & The Big Sexy Noise w czwartek 23 lipca w Arsenale jest bezpłatny dla wszystkich karnetowiczów. Cena biletu normalnego - 25 zł.

>
/Co to jest?
JESTEŚMY NA FACEBOOKU LINKI:
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty 2007-2009  /  festiwal@enh.pl  /  www.enh.pl  /  realizacja: Pracownia Pakamera