menu
Opis filmu
Reżyser i filmografia
Pełna stopka
Zwiastun filmu
Seanse
29 LIPCA, 10:15
Helios 9
30 LIPCA, 16:15
Helios 7
Twoja metka
trzeba zobaczyć! pod rozwagę... omijać z daleka!
Wybierz kolor METKI i ułóż swój plan festiwalowy: czerwona - omijać z daleka, żółta - pod rozwagę, zielona - zobaczyć koniecznie.  
Opis metki:

Opis metki widoczny dla innych

Metki innych
zielone: 56, zółte: 68, czerwone: 69
film o egotycznym, kapryśnym twórcy, to lubię -to o mnie!!
~ plona23
29 nie da rady więc MUS 30. również silne inspiracje Jamesem Joycem i Henrym Millerem. Reakcje emocjonalne widza skaczą od podziwu do nienawiści, część osób wychodzi z kina w trakcie seansu, część klaszcze długo po zakończeniu projekcji. Film jako ekran duszy - przypomina się powiedzenie Bergmana. Film jako poznanie? Film jako rozmowa? Na pewno przeżycie totalne.
~ ewamkukula
chętnie -hipnotyczny głos z offu
~ waszkas
mocne
~ shimitsu
James Joyce, Henry Miller...ciekawie.
~ trelkovsky
eksperymentalny dokument? czemu nie...
~ muzka
na koniec festiwalu? może być sennie :)
~ pasibrzucha
być może....
~ psubrat
być może nieciekawa plątanina bez sensu.
~ elwanda
o nie... takich eksperymentow nie lubie! sen gwarantowany!
~ blanky
  Indeks cyklu  
Ecce Momo!
reż. Anastas Charalampidis / Grecja 2008 / 116’
napisy: polskie i angielskie
Panorama kina światowego

Obsada

Anastas Charalambidis

Opis filmu

Strumień świadomości, wyznania megalomana, spowiedź introwertyka. Jedno z odkryć tegorocznego festiwalu w Rotterdamie. Dwugodzinny film, na który składają się hipnotyczny głos z offu, scenki z petersburskich knajpek i metra, a jako ścieżka dźwiękowa - przedziwna mieszanka stylów, od chorałów prawosławnych po rockowe ballady. Najbardziej intryguje (czy też może irytuje?) całkowita niewspółmierność warstw dzieła, która wypływa ze spontanicznego kręcenia zdjęć i z późniejszego, równie swobodnego, improwizowania komentarza do nich. Główne wątki w filmie Ecce Momo! to piękne kobiety, egotyk kontra świat, istota czasu, sens sztuki i życia oraz… setki innych. Reżyser nawiązuje tu do tradycji filmów Jonasa Mekasa, Johana van der Keukena czy też autora Tarnation, Jonathana Caouette'a, widać również silne inspiracje Jamesem Joycem i Henrym Millerem. Reakcje emocjonalne widza skaczą od podziwu do nienawiści, część osób wychodzi z kina w trakcie seansu, część klaszcze długo po zakończeniu projekcji. Film jako ekran duszy - przypomina się powiedzenie Bergmana. Film jako poznanie? Film jako rozmowa? Na pewno przeżycie totalne.

Jan Topolski

Moje NH
Strona archiwalna
Nawigator
Lipiec-sierpień 2009
PWŚCPSN
23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Program:
Mój plan:
Indeks A-Z
Koncerty
Filmy nieme w Operze
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu:
Skocz do cyklu:
WYBIERZ CYKL
Czy wiesz, że...

Dla uczestników festiwalu wiele hoteli i hosteli we Wrocławiu oferuje atrakcyjne zniżki.

>
/Co to jest?
JESTEŚMY NA FACEBOOKU LINKI:
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty 2007-2009  /  festiwal@enh.pl  /  www.enh.pl  /  realizacja: Pracownia Pakamera